söndag 30 december 2007

Pirr inte porr

När är det min tur att vara ditt beronde?


Jag ska visa dem mina skakande händer
Jag ska förkla för dem
Det som gick förlorat
När drömmen blev konfunderad med verkligheten.

Morfars var stängd
Men vi smidde genejala planer
I morgon sätter vi dem i vattnet
Liksom bark båtar ska vi se de försvinna i ån
Vi ska följa ån
Där den slutar tar 2008 vid
Jag hatar inte nyår länge
I morgon ska jag skriva nya löften

Tillsammans med hela sverige ska jag bli en bättre människa antar jag, jag ska snudda vid fler drömmar och nå högre hödjer. Egentligen ska jag bara fortsätta leva det meningslösa liv som jag älskar ändå ut i finger topparnas varsamma beröring.

Det har fallit långa skuggor över denna dagen. Men vi ska ta oss igneom det med.



Pirr pirr i magen.

Inga kommentarer: