torsdag 20 december 2007

Lär mig hur man pratar med saxifåner.

Det handlar om allt det där jag kan se i rocken roll blå ögon
Om de nano sekunderna då allt blir yrt och suddigt
Jag förlorar marken under mina fötter
Det handlar om dig
Och mina hjärtslag
den känsla du lämnar efter dig






Lär mig hur man pratar med saxifåner.

I dag är det fyra dagar kvar till julafton.
Och jag ska hinna köpa ett paket till.
Jag har blivit förstor för adventskalendrer, så jag kan inte förstå att det faktist bara är fyra dagar.
Jag har jullov nu, det är väldigt skönt. Det ger oss en chans att leva och göra det som vardagen aldrig ger ut rymme till. Ibland är det svårt att göra upptåg mest för himmlen är så grå. Jag önskar verklgen att det kunde falla snö.
Men jag har hopp om glitrande ögon, om kupande händer och lekande lenden på vinterrosiga kinder.
Jag har faktist pirr i magen inför julafton och kanske kan jag få tillbacka kännslan så som det var en gång i tiden, hur nakna barfotafötter känndes emot vinterkallt parket golv december -97.

Det var jul tjo hej på skolan med reggy feelings det var han som alltid hade fått vara peppakaka i lucia tåget och hon som aldrig fick vara lucia. Det var höga skratt och falska toner i från min sida. Med gung i bena, för visst är det så att det kommer bli jul nu igen. Det kommer bli ett till Happy new year och min plånbok känns som ett svart hål.
Jag hade min röda klänning på mig.

Sedan har jag städat mitt rum det såg innan ut som "Hej kom och hjälp mig!" Nu ser det städat ut. Jag var ute och gick med hunden micke och ränsade hjärnan och andades kall is luft. Härligt.
Nu ska hela huset invaderas med tomtar innan jag åker till sofie för att umgås och se på manugs betmer.

"Jag har sett hur din puppiller växer när du är med mig." - säkert

Inga kommentarer: