söndag 23 december 2007

Dan före dan.

Dan före dan blev inte så som jag hade tänkt mig.
Det blir aldrig som jag har tänkt mig.
Så när ska jag lära mig att inte tänka så mycket?
Kankse handlar det om tillfälligheter, kankse handlar det om för lite vilja. Eller om något helt annat, jag tänker faktist att jag ska försöka inte tänka så mycket mer på det.

En annan dag som vi brukar säga så.
Visst blir det så en annan dag
Någon annan dag
Ge mig ett datum att längta till.

Dagen är så grå och jag vetinte vad tiden tar vägen. Känns som jag vaknade precis ändå är klockan kvart över tre, jag sitter fortfarande i pjamas och raggstrumpoer<3
Ängat tid åt att slå in julklappar, det blir fint.
Nu ska jag snart övningsköra i västing bilen igen. Yeha!

Den glöd som gick förlorad har åter funnits.
I går när jag tog gitarren i knät kännde jag att det kom tillbacka.
Gitarr kärleken, lusten glöden.
Att spela tills det verker i ens ömma finger toppar.
Underbart!


I går repade galna te klubben för första gången.
Tyvärr utan våran band medlem Maja
Vi hade verkligen behöft henne.
Men vi är på G och det är det som egentligen spelar någon roll.

"Det kommer bara leda till något ont ändå" .
- Säkert.

Inga kommentarer: