måndag 10 december 2007

Avskaft nagellak, sommaren är inte över, vi kan härda ut.

Måndag. Tunga ögonlock och avskrapat nagellack. En kännsla av hur jag bär mig åt kommer denna dagen inte ta slut.

Nu sitter kungen och alla smarta människor i fina kläningar och kostymer. Är ytligt artiga och ler, "stackars dem som har det bra" - Winnerbäck. En gång i tiden ville jag sitta där och vara en av dem. Nu är jag inte alls lika säker.
Om man ska öppna hjärtan med poesi måste man öppna ett i taget. Det tar tid och man måste faktist börja någonstans.

Mitt förnuft säger att jag borde göra svenska. Men en annan röst säger att jag göra klart det i morgon.

Efter denna långa dag väljer jag den andra rösten och ska se "en spricka i kristallen" Lite senare. Jag har varit så konstigt trött i dag. Bara så oförklarligt trött.


"p.s sommaren är inte slut. Den är bara lite kallare, blåsigare, regnigare och mörkare än tidigare." - Loke nyberg.

Inga kommentarer: