fredag 28 december 2007

Va då, lägg av!

"va då lägg av, inte jag! Inte kär"

Men visst världen lite lättare
Även om det är mil i mellan oss
Visst blir det lättare att le
Men
om
du
säger
nej
har
detta
aldrig
hänt

Det är några dagar till nyår
Jag har bara lösrykta planer
Egentligen har jag inget att hålla mig fast vid
Jag gillar inte ny år
Jag gillar inte raketer eller fyvarkerier
Jag vill inte supa mig full
Varför ska det blir 2008, när 2007 var så bra?
Vad ska det tjäna till
vad hjälper det att det blir nya dagar
nya veckor
nya månader

Jag önskar att jag kunde skriva sanningen här
Jag önskar att min röst kunde bära
Men det ligger inte länge i mina händer
Det finns inga ord som skulle beskriva
"hur skulle de förstå, de vetingetting om oss"

I morgon är det barn dop
Jag ska ha vacker klänning
Jag kommer känna mig som en pressesa
Jag ska läsa dikt


"Vet du vad det värsta är med att vara misslyckad
mm
Det är dem vi hatar föraktar oss"

Dagen är gämt grå
solen gick aldrig upp
så den kunde aldrig gå ner


det
handlar
om
ett
annat
sätt
att
vara
ung

Inga kommentarer: