tisdag 18 december 2007

Jag går förlorad i orden.

Syns det utan på allt det som känns innuti?

I morgon är sista riktiga skoldagen, I morgon är sista riktiga skoldagen. I morgon är sista riktiga skoldagen.
Jag kan säga det hur många gånger som hälst utan att förstå vart min hösttermin tog vägen? Vart tog all tid vägen? Ja ni vet den vi har när vi inte begraver oss i skolböcker sitter på en tång buss eller för långa lektioner?
Vart tog den tiden vägen, Jag blädrar i min amenaka jag ser alla dagar som är fulla av planering men aldrig de dagar då det är tänkt att jag ska göra något annat. Om man vill ha en negativ syn är det lite så som min höst har varit. Men det har även varit färgsprakande med äventyr och många skratt. I dag på psykologin såg vi livet som en ända lång kris, och om man ser det så är det ju faktist så att krisen är något vi aldrig tar oss ut igenom. För vi tar oss ju aldrig igenom livet.

Jag brukar prata om min lägenhet som jag inte riktigt vet vart den är eller vart den ligger (lite som dröm prinsen jag brukar nämna) Men för att inte veta något om lägenheten har jag förvånads bra kundkaper hur den ska se ut, vilka saker som ska stå vart och hur det kommer att vara.
När alla vänner har gått hem, kommer jag sitta där på min röda kökstål dricka mitt te och stirra på sprickor i tacket. Tänk om jag känner mig ensamast i världen. Det är nog tur att jag inte ska flytta hem ifrån på ett tag.

I dag har jag klippt mig och ni som vet vad jag sa om frisörer så var det. Och håret, tja vi behöver inte nämna så mycket.
Men så träffade jag Hanny hanny Hanna hon gav mig en jätte fin tekanna som jag ska ha när jag flyttar hem i från ja ni vet i den lägenheten där jag sitter på en röd stol när alla vänter har gått hem.

"8 siffror skriker våga utan ord" Som sofie skulle citerat kent om jag beskrev kännslan. Men 8 siffror kan vara svåra att tycka in och tänk om jag går förlorad i orden. Känns som jag är lite ute på hal is och jag vetinte vad det beror på. "Det kankse bara kommer leda till någon ont ändå?"
Jag behöver bra musik att lyssna på, jag vill ha cirkus musik det låter så fint! Jag vill jobba på cirkus och sväva i luften i ett bar rosa tyll gardiner.
Det är något med den ovissheten och ibland kan jag verkligen längta efter samanhang.

Men jag tror inte att det går att förstå.
För mina tankar saknar förstånd.



Alla dansar i kväll och jag täker är du också själv?

Inga kommentarer: