torsdag 13 december 2007

Att ge sig själv en chans att andas ut, andas in.


Jag sov inte så mycket i natt, det gjorde för ont i fingret, det höll mig vaken tills jag somnade.
I dag har saker och ting ordnat upp sig, saker har kankse en sådan för måga om jag bara kunde ta det lite lungt och vänta på att de ska göra det.
När jag kom hem gjorde jag mys fika satte mig fram för tv och såg på någon som resanserade filmer. Det var skönt att bara slappa och se på något obetydligt. Jag skulle vilja bli en ressensent faktist. Men det är väl skit svårt annars skulle det vara konstigt. Jag skulle rensensera romaner hela dagarna som "skepps brott" skriven av Dan Rhody eller något, den ska jag läsa kankse önska mig i julklapp?
Ge mig tid att andas in, andas ut.


Sedan började jag skriva brev på vitt linjerat pappaer. Så ringde Cristopher så pratade jag med honom, det var mys och tiden bara flyger för bi.
Han får mig att skratta och det som kan kännas svårt känns alltid lite bättre efter jag har pratat med honom.
Bonde söker fru men finner inte kärlek, egentligen är det bara skratt retande. Ändå sitter jag där och kollar på det nästan varje torsdag. Knas.
Hoppas de lever lyckliga i alla sina dagar!


Jag vetinte om det beror på Decembers mörka himmlar, trädens kalla stammar eller dig. Men jag har tappat mina ord.

I dag är det lucia även om jag hört folk sjunga på tv, tänt ljus så känner jag inget alls.
Mer att det är kallare nu, det händer att vinden blåser rakti igenom mig som om jag inte fanns.

"Every new beginning comes from some other beginning'send.."
- Closing times

Inga kommentarer: