onsdag 26 december 2007

Konsten att inte göra något alls.

Ibland kan jag vara rädd
att jag inte är något mer för honom
en röst i telefon mörka natter...



I dag är det onsdag, tror jag?
Jag har helt förlorad i veckodatum, tider, och veckor. Men oh vad skötn med jullov. I dag har jag haft möjligheten att ha en hel dag att inte göra något alls.

Jag har övningkört hur mycket som hälst, städat mitt rum och plockat undan och fixat en ny hylla, tjusigt! Fått min nya dator skärm jag fick jul klapp så nu har jag en jätte skärm, nästan som en dator, slagit in doppressent till leo på lördag, legat och lyssnat på min jätte bra bok som jag läser, sovit och gått en långpromenad, pratat i telefon. Ätit underbart god mat och sett på August på svt 1 åh vad bra, så snygg August är i tv seriern. Jag har lyssnat på lokes texter och dansat.
Det är sådana här dagar jag laddar batterier.
Jag laddar batterierna till 2008 till våren 2008 som kommer kräva lite mer av mig än vad jag ha att ge.
Jag längtar till majs körsbergs träd, och sol stålar.
Jag längtar efter att få spela munspel vid nissan utan att frysa händerna av mig och solstålarna ska dansa på vatten ytan.
Jag längtar efter rutiga filtar och pick nik!
Jag längtar...
Men visst kan vissa saker kännas så långt bort.

Men det är mycket vatten som ska flyta under stadens broar innan det sker.
Och vi kommer ha så mycket kul på vägen.

Ibland kan jag vara rädd
att jag inte är något mer för honom
en röst i telefon mörka natter...

Men jag är hällre det
Än inget alls.

Inga kommentarer: