söndag 16 december 2007

Jag har fått en ny kommpis. Tulda & Jag.


Det här är Tulda, min nya kommpis





Tulda och jag.


Det var så enkelt två plast ögon sedan var hon mer levande än någonsin. Hon berättade för mig att hennes namn var Tulda hon är apsolut inte blyg och tycker om söta människor.
Även om folk på busshålls platsen och i stan kollar snett har hon och jag jätte roligt tillsammans. Hon är en kommpis som hon är lite smått förelskad i han heter Svante och en dag ska Tulda öppna upphans ögon med poesi eller med någon annat vackert.
När hon väl har börjat prata har hon svårt att sluta, och kanske är det så att Tulda är mitt alter ego? Många av våra egenskaper likna varandra
Tulda är inte så gammal utan pratar och tänker ofta som ett litet barn.

Jag kan känna det på mig
att Tulda & Jag kommer uppleva mycket roligt tillsammans.
Nya äventyr
kanske kan svante åxo kan hänga med någon gång.

Inga kommentarer: