torsdag 1 november 2007

Vi ska måla hela världen.

Det är den 1:a November och kännslorna väller över mig.
Mitt föraktade November kom, kom tillbacka med allt det som jag minns det som. Gått, mörkt, dyster reng och en kännsla att himmlen och horrisånten smälter ihop till något som man inte kan se vad de liknar.
Luften blir tungre, jag blir gråare, tråkigare.
Det är ett förfall som varje år börjar varge november.


"jag ser något svårt i dessa gemn grå vinterdagar" - winnerbäck.

Men nu vet vi hur det är, då är det dags att se till att jag inte fastnar där i den grå smutsen. Detta året kanske allt blir annelunda?
Jo det ska bli så

"Det var inte bättre förr, men det ska bli bättre fram över" - Winnerbäck

I dag har jag försökt ta mig an saker men misslyckats halft, ingen svenska gjord, lite rättning i fotot, lite piates, städning, ner laddning ut av musik.

Sedan kom Sofie över och vi målade om världen röd. Eller nej det är det vi en dag ska göra. Vi började med våra stolar. Det var kreatift och jätte kul. Och så snygga de blir!
wow.


Jag har kommit på att jag vill ha ett hus
med röda stolar
rött bord
fin kaffe servis
och massa röd kärlek ska finnas i huset.
kom gärna och hälsa på


Så kom min snälla kussin och fick konstigt nog ordning på min dator, nu är det dags för mig att mublera och fixa. Om jag nu orkar.
Typiskt november, att inte orka.


Hjälp mig att ta mig genom denna månad.
Hjälp mig att se, att november kan ge
Mig
Ny luft att andas, igenom andra lungor.

Inga kommentarer: