tisdag 13 november 2007

Håll ut.

varför försvinner saker när man inte har tid att leta efter dem?
och var i hela friden lägger man ett par gympaskor så att det är omöjligt att hitta dem?

"Vinden blåser hårt emot din kappa, i sinom tid väner allt om igen.
håll ut håll ut,
förr eller senare spricker en bubbla,
håll ut några dagar till"
- Lw


Det ljusnar i hårrisånten, det kommer bli en vacker dag. Jag känner det på mig.

I går pratade en främmande mna med mig på bussen. Någon dag ska jag göra som Fredrik Lindström sa säga "hej då allihopa" När jag går av bussen.
Ni som inte har sett föreställningen förstår nog inte. Men testa nästa gång ni åker buss.

Det är konstigt det här med tid
och dagar
min klocka har stannat, tar denna dagen aldrig slut då?

Ibland åker jag för bi det hus du bodde i
Jag undrar vilka gator du vanrar.
Kankse är det så att tiden kan slå sönder allt.

Inga kommentarer: