torsdag 29 november 2007

Torsdag.

Någon övernatulig kraft tyckte ner mina ögonlock under matten/italienskan. Jag stammade fel svar och såg hur mitt betyg sjunger i samma tackt som mina ögonlock.
Jag skyller på mörket.

Sedan hjärtflimmer och chockering och onatulig konversation med för hög ljudvolym och allment. Hej-detta-är-ögonblicket-jag-väntat-på-men-nu-vet-jag-faktiskt-inte-vad-jag-ska-säga-så -jag håller-käfften-efter-jag-har-hälsat-på-dig.

Dränka mig i te för att sedan ligga och prata med milla pilla om livet.
Åka buss med milla pilla och förklara för firida att jag alltid varit en obotligromaktiker och jag berättade om "mårtenlådan" Det är sådant som jag trodde ingen skulle få höra.

Sedan café impro på statsbiblotekets café.
Skratt.
och kännslor
kännslor
kännslor
Och allt bara bubblar upp igen igen igen.
jo men skicka ett vykort gör de, för jag har aldrig varit där på riktigt.
Sedan bara borta.

Sedan telefon,
nu är det dags att planera in något storslaget.

Oh vad jag önskar att jag hade kunna sätta ord på kännslorna.

"har du gjort vad du ska? är hon bättre än jag, det är du, lika lycklig som du var." _ winnerbäck

Inga kommentarer: