lördag 24 november 2007

Tappa aldrig hoppet.

Trötta ögon fummlar och när väckar klockan ringer har jag sovit för lite och välter ut vatten glaset. Mummel, väckarklockans skärande ljud igenom mörket. Fummlar tystnad.
En vacker morgon med en rykadne te kopp i min hand och tända ljus.

Klockan var alldes för tidigt, Ändå är detta mitt favorit sätt att börja en lördags morgon på. Leta på amnesys loppmarknad. Jag, Soife, Frida och Milla börar leta runt ibland loppiens alla saker. Dagens inköp blev en liten svart väska, en tavla med en vacker ros och två burkar som jag ska ha kaffe i.

När jag kom hem var jag trött och somnade direkt i sängen, vaknade med en kännsla att något måste göras med mitt rum. Så jag mublerade om lite och städade.
Inte perfekt men bättre än innan.

Jag är hundvakt åt hunden Micke i dag och i morgon. Så han och jag gick en lång runda. Vi sparade löv, och såg hur himmlen brann upp ut med havs hårristånten. Det var vackert. Jag blev rosig om kinderna och fulldes ut av hopp.
I dag fick jag även ett ankare hänge av mamma, nu ska jag för alltid bära hoppet med mig, hopp än bättre tider. Eller att adlrig tappa hoppet...

Inga kommentarer: