torsdag 22 november 2007

Det är synd om ankorna.

Jag älskar människor som älskar att dela med sig ut av sig själva. Jag gillar när de brättar allt de konstigt de tänker på, varför de tänker så. Och vad är det som har gjort att de tänker så?
Jag älskar människor som älskar att drömma och som är naiva. Som kastar sig in i saker de inte har någon aning vad de kommer hamna tillslut. Jag älskar människor som skrattar högt åt dåliga skämt, som vågar vara sig själva.


Jag vill vara som arkelågen på tv som verkligen brinner för att han hade hittat en gammal moske byggd av afrikaner. Jag vill också bli helt lyrisk och vara expert på något obetylidgt. Jag vill brinna för något så där så att jag verkligen känner att det här är min grej!
Eldsjälar brinner, inte jag.

Och de hade rätt och jag hade fel.
I bland känns det som att det skulle vara så mycket lättare att ändra hela världen. I stället för mig.
Men jag kommer klara det och jag kommer bli grym på andra grands ekvationer med pq- fromel. Det är bara en fråga om tid och byta strategier.

Kalla fakta.
Hur många trodde att det var fler killar i sverige som var protosterade eller hade sålt sex vis gymnasie ålder än tjejer?.
Inte jag, men så är dagens sanning.

Han var sexmissbrukare.
Hon hade fastnat i två destrutiva kärleks förhållande under ett liv.


Jag är avis på sofie som ska gå på kent konsert.
Inte för att jag gillar musiken, nej det är för mycket eletronik.
Men för att jag gillar konsterter så mycket, för att jag älskar att dansa mig galen. Och svettas med andra människor och konsert stämmning och för allt det som gör att man känner att man lever.
Nej jag är egentligen inte alls avis på Soife, hon är värd det. Och jag ska be henne att dansa, svettas och skricka för mig med.
Och jag ska tänka på henne i morgon.

Efter jag hadde ätit kötbullar och makaroner fick jag ryk
Städade hallen och köket + mitt rum
Plockande undan, diskade, damsugade.
Hrm, sådant händer inte varje dag.

Jag vill ha picknik så här i slutet av november.
Jag vill mata ankor.
Jag vill fofografera mera.

"visa vart ni möter varandra, visa mig era darrande händer" - winnerbäck.

Inga kommentarer: