fredag 23 november 2007

"And they say that I am a dreamer, but I not the only one"

Det var äcklig mat i skomatsalen, jag satt mest och petade och försökte förstå varför skolmat så sällan smakar gott.
Men man ska väl vara tacksam antar jag. I dag var allt trått, ifrån himmel till jord ända ut i havet var det grått grått grått.
Men det sprutade av livi teatersalen och i den ny öppnade VILA affaren med alldes för mycket folk stress och extra erbjudanden.

Jag kan mår illa när jag ser julgranar tomntar och hela köret, det är väl november fortfarande eller?

Det gick en man ut med ån i dag, han pratade hög för sig själv. Han sa att han inte hade klubbat det än, och så vred han på huvudet och pratade om något helt annat.
Sinnet kan drivas till vansinne. En sa en gång att det för först när man är galen som man verkligen kan leva, men när man väl är galen vet man ju inte om att man är galen.
Och jag skulle nog inte hålla med i det resonemaget.
För jag vet att jag lever de gånger jag skrattar tills jag får ont i magen, eller när jag är på konsterter, eller när hela magen är full ut av fjärilar.
Men i november,
alltså jag vetinte längre.


Egentligen vill jag hara ringa honom och säga att det är faktist dags att han ropar hej och han kan väl köra runt mig i sin bil eller vi kan sitta och frysa på en bänk, snacka bort timmar i telefon, dricka för mycket te på ett cafe med rutiga glolv.
Oh Ja! jag vill åka skrisor med M, F, och S och jag vill göra klumpiga priorreter och ramla på den hårda isen och säga "det gör inget om det gör ont så länge ni är med mig" och så vill jag ringa en gitarrpoet och säga att stämm min gitarr efter dina hjärtslag, lär mig hur ni älskar. Jag vill ta kort på ögonblicken och lägga dem i en vacker burik i från en loppis.
Jag vill packa väskan och dra med milla till atustralien, till kina, till indien. Och när jag åkt jorden runt kankse jag skulle komma på vad jag vill göra med mitt liv.
Jag vill selga men en pojke med blå ögon och guldlockigt hår, vinden skulle ta tag i mitt hjärta och vi skulle dricka kaffe på en sträv havklippa.
Jag vill ha en stuga vid en sjö, där ska jag fixa och dona i bland och ibland ska jag ligga i hängmattan och se på moln, spela munspel för fiskana i vattnet och ro med min eka. Bada naken i månljus och ha fem fina kattungar och flera damråttor under sängen.
Men egentligen borde jag bara lägga mig under täcket och först vakna när det är vår igen.

"And they say that I am a dreamer, but I not the only one"
- John Lennon, imagine

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt det låter, mycket av det du skriver om! Jag tycker att du verkar veta en hel del om vad du vill göra i livet, det är nog oftast bra att vara en "dreamer":)! Då har man åtminstone kul medan man planerar och funderar, och om drömmarna sedan uppfylls får man dubbel glädje!