torsdag 15 november 2007

En dag kommer en drake in i matsalen.

Jag kupar mina händer
och gråter inte
för det finns så vackra leenden på
vinter rosiga kinder
Trots blek vinter sol
Vi ska hitta något
att göra ända fram
till maj

(jag tänkte att vi kudde skriva en lista, så det känns som att man gör något, jag gillar listor och ska jobba på det, vad tycker ni?)

I dag på lunchen så var den störtsa frågan om en drake skulle flyga ingenom fönstret. Jag föreställer mig at draken är blå och att den sanloiheten är liten.
Men det hade varit trevligt och enligt sofie så var den möjligheten tydligen 50% så det blir spännande.
Det borde innbära att någon gång under våra år i kvar på sture kommer det flyga in en blå drake i lunchsalen?
För hoppningsvis kommer det en prins i samband med draken.


Det var så där att jag inte alls kände dig men att vi åkte samma buss och jag hade kunant berätta allt för dig för en gång i tiden tyckte jag att du verkade trevlig.
Det är du säkert för du har så snälla ögon.
Så vi kanske ses nästa torsdag, tråts allt åker vi ju samma buss och må det vara det ända vi har gemensamt så är det alltid något.
Vi svenskar pratar för lite med främmligar.

Ibland
känns
du

långt
bort
och
jag
tror
att
mina
drömmar
aldrig
kommer
slå
in

2 kommentarer:

Anonym sa...

Listor är bra, jag håller med!
Det bästa är när man kan stryka punkterna på den, utan att behöva lägga till något nytt!

Anonym sa...

Jag håller med dig om en en annan sak du skrev också - att svenskar är ett resarverat folk!
Tänk vad kul det vore om vi alla vågade och kunde börja prata med främmande människor på t.ex. bussen,tänk vad mycket man kunde få höra då!