måndag 12 november 2007

Fan vad måndagar är låånga och jobbiga Nej förlåt jag menar ÅHHÅH vilken härlig dag!

Jag och Maja har kommit på överlevnings strategin för måndagar.
Tänk vad man kan lura sig själv ÅHH vilken härlig dag!

Klockan är fem och det är bäck svart utanför mitt fönster.
Något är fel
Ta mig till andra kontinänter.

Det bästa sättet att göra sig själv glad är att sträcka ut armarna, kolla upp i himmlen eller taket och snurra snurra snurra. Fortare! Fortare! Fortare!
Sedan när du stannar får du ett litet lyckorrus och blir atomatis, lite hög och ser allment vinglig ut. Men oj vad kul det är.
De små sakerna.

Annars vetinte jag inte riktigt
Jag är ur balans och ganska mycket förkyld fortfarande
Jag äter dåligt
Tror att det beror på att jag är stressad
Tror att det beror på att maten är svår att sälja ner.
Jag kan komma på mig själv att stirra ut i luften.
Jag gungar på andra planerter.

Men jag ar tagit min röda stol på mitt rum.
Oh snyggare än så blir det inte.
Lyfter hela rummet.

På tal om inget.
Här om dan när jag skulle köpa höst skor. Fick jag värsta identitet krisen. Vem är jag?! Det brukar blir så när jag ljust köper vinter/höst skor.
Visst alla stövlar är snygga men det är inte jag så enkelt är det. Men ibland kan jag få för mig att det är jag och då blir jag så där snurrig. För det är ju så satans snygg på andra i bland. Hur vet man om något är jag eller inte?
Det slutade med att jag blev sur och gick där ifrån.
Säger ju det, höst höst höst suck.
Jag vill ha December men så tänker jag lite till och kommer på att jag inte alls vi ha December för December betyder snart ny år och ny år betyder fan du har det gått ett helt år kännslan och jag blir äldre och allt blir bara. Nej!
Jag borde lägga mig i min säng och där täcket över huvudet. Men det gör jag inte.

Jag har skrattat i skolan i dag
Jag behöver det skratta
skratta bort all stress

"när du är för slutkörd för att känna stress" - Loke


Vi sätter pungt här
Och ber om mirakel.

1 kommentar:

Anonym sa...

du det där med skorna..
sån är jag också
"nej stövlar.. det är snyggt på andra, det är inte jag" Sedan blev jag sur på mig själv och köpte mina sniggisstövlar. KÖP DET DU TYCKER ÄR SNYGGT skit i om det är rätt stil!!!!