söndag 11 november 2007

Jag fick knapp luft ibalnd alla bökcker, papper, källor, panik och krav.

Frosten har målat mönster på fönsterrutan, det glittrar vackert i skolen och jag tror att vi måste börja förbereda oss för en lång vinter.

Lördag, I går fyndade jag lite på loppis med sofie och frida. Sedan bergavde jag mig själv i skolarbeten fick knappt luft ibalnd alla papper, källor, böcker, krav. Fick smått panik och hade lust att kunna skita i allt i hop. Speciellt italienskan, känns inte som jag kan något alls som passato prossimo.
Och till er i min klass som sliter eller ska snart börja slita med era arbeten ett tips om fotnoter. Tryck allt + ctrl + F så blir det en ny sådan. Det kan underlätta, och själv har jag och heliga birgitta börjat närma oss varandra.



Och mitt allt de där kom milla pilla.
Vi ladade jätte god mat, såg på en dålig film, snackade och somnade vid tolv.
Min förkylning jag nu har brottats med i en vecka har börjat ge efter men jag har snutit upp en skog och ser fortfarande förjävligt förkyld ut. Men bara några dagar till sedan hoppas jag att den lämnar mig i fred.
Till råga på allt gick jag in i mammas och pappas byrå och har nu en jätte bula. Livet går emot lite granna faktist.
Det finns små lycko piller i min vardag.

Söndag, jag ska försöka få saker gjorde och plugga historia, italienska, svenska, och jag borde oror mig mer över naturkundskapen än vad jag gör.

Det ringde någon telefonundersöknings tjej hit och hon tyckte nog att jag var helt knäpp och jag kom inte ihåg någon reklam alls.
Hon ställde konstiga frågor och jag svarade konstigt.
Men nu ska jag svara via mail varje måndad och få lite pengar för det, räckter typ till en kaffe, men ändå ;)

Inga kommentarer: