onsdag 9 juli 2008

Om man missar en buss, när kommer nästa?

"I dina ögon blir himmlen grå." - k

Allt gick som det var tänkt att det skulle gå och nu ser jag blå himmel utanför mitt fönster. Heja heja!
Jag lyssnar på kent- blå jengs om och om igen så där som jag gör när jag hittat ett nytt musik spår som jag verkligen gillar. Tänker på konserten och på manen som höll i min hand.

När jag jobbar går tankarna random men jag kan inte veta exats vad som finns där. Perfektion, jag rättar till underlakanet och tänker att hur mycket jag än jobbar kommer det inte räcka för en blijet här i från.
Så talar vi om hjärtan, om att det kommer fler bussar och jag tänker att jag har väntat på hållplatsen länge nog. Kankse är det ren inbillning, önsketänkade eller illution. Men hans ögon ler och mobilen är tyst, jag blir pinsamt tyst som det inte fanns något i hela världen att säga.
Folk klagar, jag vill ge dem en karta till arbetsförmedlingen, säga att vi alla sitter i samma båt och säga bara du vill kan du.

Med utan tag ifrån mitt körkort, jag har tappat, tron, lust och ork. Mamma påminner mig om att jag måste ta tag i det, jag får ångest och svårt att andas varje gång jag ser boken. Kan inte någon bara ge mig ett körkort?
Känns som att det är lättare att bestiga berg än de dära kortet.

Nu ska jag cykla till sofie vi ska göra paj och lyssna på fin musik på rotundran.

Inga kommentarer: