söndag 20 juli 2008

Dansa med huvudet.

"Det är sista marin festivals dagen, man borde gå dit och dansa med huvudet" - dagens citat, fint, en städ kommpis.

Jag putsade mina fönster för att kunna se världen som den är, besåda det som händer där utan för. Var 6 barn i usa får inte tilllräckligt med mat, hur känns det kära i länder? Vart kommer matbristen göra med oss?

Det surrar en trött fluga i mitt rum, jag hittar inte gambia på min jordglob och jag har druckigt en kopp te utan att bränna mig på tungan. Det ska bli fint väder i helgen, då jobbar jag.

Men hey!
Nu planeras verkligliga äventyr att sättas i verket. Hurra! Göteborg tre dagar med Kalrsson, secund hand och kankse lite billigt vin och god mat. Oh ja, vill gärna hittar billiga loppis fynd.
Längtar, det vi ska ha i tankarna nu när vi kämpar denna veckan, sofie är inne på sin sista vecka med jobb och jag på min tredje. Frida är i califonien, hon lever nog livet åt oss alla så det räcker och blir över. Lycka till henne.

Datumen, liksom flyger för bi! Snart är det agusti.
Jag är ledig i morgon, jag ska luncha med Hanna det ska bli mys!

Nu ska jag verkligen sova gott!

Inga kommentarer: