söndag 27 juli 2008

När dröm blir verklighet.

Det är knasigt hur livet kan slå kullerbyttor.
Det jag drömde om förra veckan är på ett helt nytt sätt en del av mitt liv. Det som känndes som en omöjlighet, har nu hänt.
Hans tandbordste står i mitt toalett glas och undrar om han någonsin kommer tillbacka.
Var allt en naiv blå dröm som jag har vaknat ur?
Drömmer jag? Kommer jag vakna med ett ryk och pressa huvudet emot kudden och göra allt för att få hamna i drömmen igen?

Nu när dröm blivit verklighet, kan verklighet bli dröm då?

Mamma tog mig till havet efter jobbet, hon bjöd på god mat och jag lyssnade på havet och min bok och kände på standen med barfota fötter.
Men egentligen vet jag, att vi är på väg nu, väskan är packad och jag förstår ändå inte riktigt.
Göteborg här kommer vi!

Jag åter kommer på onsdag om jag får tid.
Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vems pojkvän har du tagit den här gången?