måndag 14 juli 2008

Ledig dag.

Ledig dag med mamma på stan lite loppis, en sy låda och ett par byxor tillsammans med världens dyraste skor, men fina var dem, stor sol hatt och tajts.

Så var det skattjakt med mål det försvunna chai tet. Dags att göra egen sucé, många kryddor ska köpas med omsorg och tåla mod. Men förhoppnings vis blir reslutatet värt mödan, om jag och sofie slår våra kloka huvuden i hop kan vi nog lösa kuggfrågan hur kryddorna ska blandas med hjälp av procent räkning. Hrm. Ha nu kom jag på vilken matte matisk uträning jag kan använda. Upptill bevis någon dag.
Alice är för övrigt nästan den sötaste hund jag träffat. Tunga himmlar får aldrig hindra oss, i morgon blir det picknick, lite live musik, jobb och kanske kvalitets tid med milla.

I mitt nya rum finnns det ljud jag inte är van vid, nya ljud.
Jag ligger vaken och oroar mig för lungeinflamation, hypokondriskt.
Nu luktar det gröt te i mitt rum, fint.

Inga kommentarer: