lördag 5 juli 2008

En fin lördag.

Jag hostar lite mer än vad som är trevligt och förkylningen vägar släppa taget om mig. Men när jag tänker på det, oj vilken dag!

07:20 jag vaknar och tänker att jag egentligen inte alls vill gå på loppis utan ligga i sängen många timmar till.

09:00 jackten på nya saker på börjas på amneststy loppmarknad köper jag en lamp skärm, tre burkar, en speldosa, en tvål pump och tandborstglas, en ram, ett litet bord, sedan köper jag en lamp fot på emaous och sofie hittar världens finaste gardin tyg med barbosor på som vi delar och blir lyckliga.

15:00 efter en god makatroni och falukorv lunch och ner packad fika cyklar vi med motvind till grötvik, jag badar, ser på båtar och vi pratar om livet och äter ny bakta muffins.
Jag är så oerhört tacksam över mitt sommarlov.

20:00 Vi äter köpt pizza och planerar en föreställning vi ska bli verklig en dag, någon dag när vingarna bär.

22:00 Vi cyklar hem till mig och vi fixar lite med mitt rum, kollar på indeklubbar i sthlm och inser att det är där man ska bo, äter jordbuggar och sedan åker sofie hem.

23:54 Sofie har precis åkt, jag sitter här i mitt rum är är jätte trött, glad för alla fina fynd och ska sova. Datorn är inne på rummet nu så allt är väl klart, lite till ska fixas.
I morgon ska jag försöka ta lite kort så ni läsare får se hur fint här är nu.

23:56 natti natti

Inga kommentarer: