måndag 7 juli 2008

Dags att sätta pungt nu.

När man inte är på topp kommer tankarna som man annars inte tänker klart kan man nu följa tills tråden tar slut. Men visar tankar snurrar runt och är ihop knutna med andra tankar och det är dem jag inte kan sluta tänka på. Det växer innuit mig. Jag har tillbringat halva dagen i sängen, delvis sovit, delvis lyssnat på bok eller musik.

"Håll inte i mig när åskan går, jag kan inte ens hålla en tråd" - LW
Sedan mullrade det, blixtrade, och renget smattrade hårt emot fönsterrutan. Taxen blev lika rädd som jag och hoppade upp i sängen, så låg han vid mina fötter tills allt drog över. Ibland önskar jag att han alltid bodde hos mig, vi gick en lång promenad i reng och blev blöta. Jag lyssnade på kent, det var härligt att plaska runt i vatten pölarna utan att ha en tid att passa. En timme utan plan eller egentligen väg att gå.
Så fort det rengar känns det lite höst, jag kokar te bränner mig på tungan köper ny pjamas till oktobers mörker.

Min mormor fyller år i dag, vi äter tårta och min dator får en up date av min datorkunnige kussin. Han kan datorer, och jag tror inte att jag kan något. Alltså jag kan ju massor, men jag är ju inte exspert på något. Jag brukar tänka på det, men jag kan inte komma på vad jag vill bli expert på. Lite bra på allt räcker kankse inte i längden?

I mitt nya rum är en mygga och en nattfjäril min besättning.

Och till sist, hur släpper man en dröm?

Inga kommentarer: