tisdag 22 april 2008

Tisdag. Vi är på toppen av något.

Solen skiner lite närmre, Lite mer och Lite vackrare.
Tror att vi är på toppen nu och att det bara kan bli varre.
Vi ska äta glass i dag i solsken, i vackra kläningar. Det är inte dumt det. Om jag fick bästemma skulle våren vara 6 minader, vinter 2 månader, höst två månader och sommar två månader.
Våren är förlörande, ny skapande och vackrast.

Min klass skriver prov nu. Jag ska skriva i morgon.
Egentligen vill jag bara skriva nu, jag har psykologi upp i halsen. Känner smaken av den. Det får mig att må illa. Vill bara spy upp det ha det gjort, något att lägga bakom sig. Jag försökte plugga innan, läsa igenom sidorna en gång till. Känner min ofocuserad och trött. Trött.
Jag vill ha det gjort så att jag slipper att ha det hängande över mig.
Även om det inte ta slut kommer det kännas som en befrielse.

Jag hör ljud i från stökiga klass rum, elever försöker enas för att ta beslut, svammel, stolar dras emot golvet, suckar och klagomol i från för korta raster.
Det är mindre än 40 dagar kvar till skolan tar slut. Dagarna i kårredårer går så snabbt och jag längtar inte till sommaren. Jag vill behålla våren lite till.

I går klarade jag jonglera med tjäglor för första gången (: Inte långt bara ett varv, men det är en början. Ska försöka öva lite mer så jag kanske kan innnan sommaren.

Nu har ett datum sats, för spark cyckel äventyret. Det sker på lördag. Om det inte rengar.
Så här började det. Vi som går i tvåan på gymnasiet ska välja progetarbete, sofie kom inte på något och sedan var idéen åka sprkcykel igenom sverige. Alltså i från Halmstad till Kalmar.
Hon tog det inte som progetarbete men har kvar det som en naiv dröm. Och som förebredelse för att kunna verkställa detta så kom jag på att vi skulle sparkcykla i från Halmstad city till tylesand. Det är 5 km, så fram och tillbacka blir det ca 1 mil.
Detta äventyr har fått skytas upp pga plugg, dåligt väder och gatogrus. Men nu är tanken alltså att på lördag smäller det.
Det är ca 30 mil till kalmar. Så i så fall är det 1/30 alltid en början.
Det är mina sparkcyklar vi ska anväda de är blå och lite sönder. Men jag tror att det ska bli bra. Jag ska kolla upp ruten och fixa till dem lite som det behövs. Det som är jobbigt är att man inte kan lasta en sparkcykel, mat ect får alltså bäras på ryggen vilket kan bli tung.
Fortsättning följer....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.