tisdag 1 april 2008

Citornfjärilar och solstrålar.

Solen känns näre nu
Och du känns allt längre bort
I dag så avslutades ett kapitel på en bok som inte liknar något annnat en en såpa.

Morgonen var minstsagt dimmig jag försvog mig och vandrade längs halmstads med trafikerade gata. Det luktade vår, och folk som kom cycklade emot log emot mig med sina svenska ögon.
Jag har sett årets första fjäril, citron fjäril. Tänkte att livet handlar om att jaga den dära fjärilen. Det är en svår konst.
I dag är mycket mer oganiserat än vad gårdagen var. På pyskologin pratar vi om stress, hur man kan motverka den och hindra den att komma.
Tänk vilket stressat folk vi är. Helt i onödidan många gånger.
Men jag är ganska snabb frågan är om jag är stressad när jag är snabb? Kanske.
Jag har varit ute i skogen och hämtat biljetter till sthlm i helgen.
Oh vad otroligt kul och spännande det ska bli.

I morgon ska det renga och jag tänker att det är lite så.
Sol och reng
När jag åkte buss hem såg jag människor, jag såg hur de slog ut och sträckte sig emot himmlen. Tänk vad solen kan göra med oss nordbor.
Allvarligt, vi borde flytta till andra kontinäter.

Det är 1 april
När jag var liten kunde jag ligga vaken hela natten för jag var sp spänd.
Tyckte det var jätte roligt att det fanns en dag då man fick luras.
I dag är jag tacksam att ingen har försökt och jag själv har inte ens försökt lura någon.
Antar att jag helt enkelt börjar bli vuxen.

Jag har hittat stragergier, mönster att följa.
Även om det kan bli tufft, kan jag klara det här.


Länge leve citronfjärilar och solstrålar.

Inga kommentarer: