onsdag 2 april 2008

Så här nära svaret på vem jag är, har jag aldrig varit.


Jag har frågan "vem är du?" Kankse är det för att jag inte har "hittat mig själv" som det så fint heter. Jag vetinte om jag någonsin kommer "hitta mig själv" För det kan vara svårt att leta, innuti mig står allt i små fina askar, men vad de innehåller vet man inte alltid. Men i dag när jag och pratade med mig själv slog det mig hur jag ska beskriva mig själv.
Jag är m
Så här är en del av mig:

Jag är mer kött ätare än grönsöak ätare
Jag är mer blå än vad jag är rosa
Jag är mer Håkan än RNB
Jag är mer te än kaffe
Jag är mer dans än sitta still
Jag är mer sne än vad jag är rak
Jag är mer blond än mörhårig
Jag är mer pizza än fisk
Jag är mer vår människa än höst människa
Jag är mer sol människa än rengmänniska
Jag är mer skratt än tårar
Jag är mer rolig än vad jag är tråkig
Jag är mer omusikalisk än musikalisk
Jag är mer popcorn än vad jag är chips
Jag är mer morgonmänniska än kvälls människa
Jag är mer barnlig än vuxen
Jag är mer hopp än tivel
Jag är mer drömmare än realist
Jag är mer lyssnare än läsare
Jag är mer skådespelare än flimstjärna
Jag är mer poet än streber
Jag är mer oragniserad än slarvig
Jag är mer blek än brun
Jag är mer convers än gummisövlar
Jag är mer på hittig än fantasilös
Jag är mer svenskmusik än utländs
Jag är loppis/ 2 hand än nya affärer
Jag är mer Muffinsmänniska än tårtmänniska
Jag är mer hanstandmorste än eltandborste
Jag är mer digetalfoto än analogfoto
Jag är mer dansare än vad jag är målare
Jag är mer humanist än femenist
Jag är mer vindrickare än öl drickare
Jag är mer pasa än ris
Jag är mer romatiker än verklighetsmänniska
Jag är mer handskrivna brev än mail
Jag är mer citat än romaner
Jag är mer silver än guld
Jag är mer båtliv än bilar
Jag är hav än skog
Jag är mer ung än gammal
Jag är mer snål än slösa
Jag är mer snål än sparsam
Jag är mer fjäril än nyckelpiga
Jag är mer hund än katt


Så här kan man hålla på.
Vad är du mer än....?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är vinden,viskar ditt namn-poesiflicka. vet svaret på vem du är-vårens sändebud,förebud om bättre väder!Låt vindens sus´blåsa bort allt tvivel om vem du är-så här nära sanningen har du aldrig varit!