lördag 26 april 2008

Sparkcykel äventyr och dans på stan.

SPARKCYKEL ÄVENTYR AVKLARAT.
Hitta dina drömmar innan du glömmer dem.

Nu har vi genomfört det som jag och Sofie så länge pratat om.
Vi har sparkat oss ut till tylesand på en sparkcyckel, fikat för att sedan sparkcyklat tillbacka.
Det var tufft, men inte alls så jobbigt som man kan tro. Det gick lättar än väntat, även om benen känns stela.
När vi började gå emot stan kände jag att det här skulle aldrig gå! Men efter att ha börjat gick det som en dans. Det tog oss ca 30-45 min att sparkcykla ut till tylesdand. Det är ca 8km dit och ja 8 hem så klart. Vi utgick ifrån Halmstads slott det var både start och mål.
Det var roligt ett riktigt äventyr.

Bilder.


Hemma hoss sofies biluppfart. Innan vi tag oss iväg.




Framme i tylesand.



Det tyckte vi var toppen!




Väl i mål i stan igen, gick vi och köpte glass.
Ny favorit. Jordgubb konjak.

Så vi satt där vid kyrkan och pratade om livet och om hur långt vi sparkat, och hur fula vi var i våra kläder och hur skabbiga vi var. Och att det egentligen inte gjorde så mycket.
Hörde vi tonerna av rävfen och sprkade dit och skrattade samtidigt. De spelade där vid kappbahl och folk stod och lyssnade, till den fina musiken. Vi kom lite sent. Men sedan började vi dansa, i våra träningsoveraller. Jag förstår inte varför inte fler dansade, vad är folk rädda för.
Det var härligt att ännu en gång dansa loss till deras fina musik, och jag hjulade på gatan.
Så fick jag möjlighet att köpa deras alum och få det singerat. Fin fint!
och efter de hade fått testa våra spark skyckar, vi hade berättat vad vi gjort i dag, och tagit i hand, och pratat gav vi oss hem åt igen.

Vilken dag, vilken dag.
Än är den inte slut, jag ska snart hem till sofie igen med frida, vi ska sy, se på film och kankse spela spel.

Sammanfattning.
Allt går om man vill, även sparkcykla i två mil går. Du borde dansa varje gågn du känner för det. Bry dig inte om vad folk tycker. Vad vinner du på det?
Umgås med människor som får dig att bli den du vill vara!

Vilken härlig drag tralla tralla la!




(Jag spelade in dem när de spelade på stan, hoppas det fungerar)

Inga kommentarer: