tisdag 8 april 2008

I sinom tid vänder allt tillbacka igen.

I dag har jag ätit konstig skolmat, falokorv i svart soja sås med potatis mos. Det strafade sig och jag har mått smått illa efter det.
Tiderna bedrar, almenackan visar april. Men jag fryser lika mycket när jag väntar på bussen som i vintrass. Jag undrar om jag har mindre kläder på mig nu eller om det var att jag vägrade frysa så mycket i vinter?
Åker buss med två tanter som sitter gemtevarand, båda har svart basker. Lyssnar på Nawivds trummor och tänker att jag borde dansa till dessa rutmer.
Tänker lite för mycket och tappar greppet, ligger på gilolvet och klagar, Ringer folk och försöker hitta nummer. Hittar inget alls.
Andas igen och försöker plugga.

Igår var det soaré, det finns mycket man kan säga om det.
Folk förväntade sig en katastråf och jag förväntade mig inte så mycket.
Jag är nöjd, över det lilla som vi hade.
Nästa gång hoppas jag på andra konstärliga uttryck.
Och tänker tystnad och clown näsor.

Nu ska jag plugga lite till
För så är det nu att gå i SP06K vi pluggar jävligt mycket för tillfället.
I sinomtid väner allt tillbacka igen.
Håll ut.

Inga kommentarer: