tisdag 29 april 2008

Livet i motvind.

I dag har livet gått i morvind. Men jag har varit glad ändå.
Fast vissa saker har varit lite tunga, som att mina nya strumpebyckor har fått tre hål i sig. Som att jag har varit ganska tisdags trött och att jag har haft mens verk så det känns som jag ska gå av på mitten. Jag har ätit äcklig skolmats soppa och cyklat i motvind, vilket håll jag än cyklade åt.
Men det har varit många bra saker, jag har cyklat så mitt hår fladrar fint i vinden, jag har köpt en snygg jaka/koffta medeltidsinspererad på sekundhand, en fin afton väska och fina rosetter. Till bra pris, jag har ätit choklad bolle vilket jag inte har gjort på flera år, det var gott.
Jag har skrattat, suttit på gräs som växer i takt med himmlen.

Jag har lagt av, jag är redan på lov. Inte lång helg utan mer sommarlov, ser ni inte hur vacker världen är. Det är nu vi ska vara lediga, vår är bättre än sommar. Men hur som, jag har svårt att focusera, jag har svårt att sätta mig ner och göra det jag borde göra. Jag har svårt att förstå att det är en hel del uppgifter kvar innan vi når mål.
Jag vill bara sitta i parken hela dagarna.

Så vad händer nu när jag är ledig i så där fyra dagar?
Jo jag ska fika med trevliga personer, Jag ska gå på katthemmets loppis, Jag ska på kultur besök vid tågstationen, jag ska se på teater, lyssna på poetryslam, jag ska förhoppningvis plugga, dricka te, ha pick nick med paj, vin, ost, frukt och annat gott.
Jag ska sova länge utan väckaklocka, och njuta av allt.

"vi satt på gräset som växte i tackt med himmlen, johnny du och jag borde starta upp ett band och låta det explodera i skyn" - HH

Inga kommentarer: