lördag 12 april 2008

Lördag.

I dag har varit en bra dag.
Jag har cycklat första gången för 2008, det känns som vår. Det betyder inte att det är vår, för i dag är det reng tunga himmlar. Men allt är en början.
Vi gjorde alla loppisar och det var härligt, även om det får min pånbok att krympa. I dag har jag köpt en sommar klänning, och gjord den kort och köpt nya knappar och sytt dit. Tjusigt!
En liten burk, andra knappar med ankare på, ramar och ja det var nog allt.
När jag kom hem pluggade jag innan jag började sy och ha mig.

Jag och milla har hyrt film, jag har hittat på lite mat en ny passta sås till världen. Man tager vad man haver, koka sopa på en spik.
Solen skymtar fram och vi vandrade hela vägen hem i från stan, härlig lång vår promenad.
Egen tid. vår tid. samtid blir fra tid.

Inga kommentarer: