söndag 27 april 2008

Söndag.

Rävfens album har snurrar runt i min cd spelare.
Annars har jag varit enargi lös i dag.
Antar att jag tog ut så mycket enargi i går.
Jag har städat mitt rum jätte långsamt, läst
bloggar, jonglerat, grillat för första gången,
nålat i en klänning och druckigt te.
En härligt lung söndag som påminner
mig om att det är skönt att man annars alltid har så mycket
att göra.

Mitt rum var kaous i morse, jag viste hur jag skulle börja för att se ett slut. Det låg
grjejer överralt och omöjligt att nå sängen utan att trampa på nåogt.
Men med ny musik i högtalarna känndes det lite lättare.

"Här ligger ångest och prylar i drivor, jag unnar mig skivor

Dom hjälper mot ledan, precis som du"

För jag har tänkt en massa i dag, utan att veta vad jag har tänkt på. Det flyger för bi i huvudet på mig. Men jag vet att jag tänker på dig ibland. Men att jag inte vågar
erkänna det för mig själv.
För visst är det söndag, och visst är det lite svårare att vara människa på söndagar.
Söndag blir måndag, men denna veckan kommer att vara kort. Vilket känns bra.

Jag har nog inte mer att säga. Tack till Lollo som hjälpte mig med bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad fint du har fått det!