måndag 14 april 2008

Måndag. Kanellbulle.Te.Plugg.skolsken.Gitarr.Systeryster.Lillkillen.Fågelkvitter.Klassiskmusik.Trötthet.

.Kanellbulle.Te.Plugg.skolsken.Gitarr.Systeryster.
.Lillkillen.Fågelkvitter.Klassiskmusik.Trötthet
.

I går såg jag och min syster en film som hete "27 kläningar" Det var en sådan film som man vet hur den ska sluta när man börjar se den, sådan film man suckar till för att den är så amrekans, killen är söt och tjejen stressad. En sådan film man redan sett flera gånger bara att då hade den ett annat namn.
Ibland, stunder som dessa gillar jag att se sådana filmer. Ibland kan jag spy på dem. Men när man har mycket omkring sig är det helt okej att se en amrekans smörja man vet slutet på.

"strund i den musik, i en värld som har att erbjuda allt för lite romantik" - LW
Ibland säger folk att jag är romantker, det är nog sant till en vis del. Men någon måste stå upp för det i en värld så tråkig.
I filmer är det vanligt att tjejer får så många blommster bud att tillslut är hela lägenheten full av dem? Hur mågna händer det?
Okej, jag vet hur dålig ekonomin är hoss en fattigstudent och hur dyrt det är. Men hur många har fått blommer av en kille som knackar på dörren, utan att veta i från vem. Eller med något fint kort?
Eller långa brev i från främmande länder som avslutades "When I am finch I will come back for you". (fast rättstavat)
Eller solnergångar, sommarnätter i parker, överraskningar. Eller vad nu romantik är. Jag säger inte att blommor är romantiskt.
Men jag tror världen skulle behöva lite mer av allt. I sommar vill jag plantera solrosor, kanske borde skapa en sådan rörelse? En solros rörelse? Hrm, tåls att tänka på. Kanske ett nytt kul proget att förverkliga.
Så länge världen ser ut som den gör ska jag stundtals änga timmar åt att romatisera den vacker, drömma fantisera och hitta på.
Få folk att tro.

Detärmycketnu.Detärmycketnu.Detärmycketnu.
"förellersenaresprickerenbubblahållutnågradagartill"
Ibland känns det som jag går ifrån det ena till det andra och det gör mig trött. Men jag kan se ljuset i tundeln och försöker inte klaga.

Han som dödade Ängla. Jävlar som han borde sjutas!

.Kanellbulle.Te.Plugg.skolsken.Gitarr.Systeryster.
Lillkillen.Fågelkvitter.Klassiskmusik.Trötthet.

Inga kommentarer: