tisdag 12 februari 2008

Vinterkräk sjuka

Det började som ett hjärnspöke
Ett svagt illa månde
Jag försökte för neka
Det slutade med att jag hänger över toaletten
Ett monster innuti mig spyr upp allt
Vänder ut och in på magsäcken
Rött, rött
Blundar hårdt
Luften
på svaga ben till sängen
Försöker dricka några klungkar vatten
Vilket gör att jag nästa sekund
Hänger över toalätten
Törstten
Försöker få i mig lite vatten
Meningslöst
Illa måndet som vägrar släppa greppet om mig
faller handlöst in i feber drömmar
En natt som inte verkar nå sin början eller slut
räkna timmarna till gryningen
1 3 4
tiden tyks stå stilla
Tidvis sover jag
tidvis är jag vaken
oftast är jag i ett mellan ting

Det var min morgondag
Då jag inte lyckades resa mig ur sängen mer än till toaletten och tillbacka
Missade 24 timmar i berling
vilket grmer mig
I dag mår jag illa
Spyr inte
Har lite feber
Känner mig oförkalgit matt, trött, utmattad.
Tiden rinner mig ur händerna
Jag står maktlös.

Innan gillade jag inte att spy
sedan känndes det som en befrielse
Jag kan avläsa kännslan

Men jag är på bättreings vägen!
snart
back to bussnis hoppas jag.

Inga kommentarer: