lördag 2 februari 2008

Underbara Lördag.

Oh vad jag älskar dessa lördagar
Underbara lördagar
Då man vaktar tidigt, ser att det är ovanligt bra väder
Man ser solen och det blåser
Och hur man går runt på amnestys loppmarknad med Sofie
Hur ibland allt skrot finns det guld för den som letar
I dag köpte jag ett par jätte snygga solglassögon som ger en enoslagbarhåkanlook, och passar perfekt i vår.
En broge som såg ut som ett blått vackert fartyg tyckte det passade mig nu när jag vill sjökapten. Eller kankse kommer det en man ifrån ett fraämmande land och undrar om jag vill segla i väg med honom?
Oh ja den var verkligen vacker, jag gillar ting som på minner om mina barnsliga drömmar.
En porsling ask med målade rosor, vilket passar till min tavla. I den kan jag sammla drömmar, förvara efeitornet och mina nycklar till säng bordet.
Sedan hittade jag en liten klocka vars tid hade stannat, vilket passar in på min kännsla att stanna tiden. Jag ska gå till en gubbe på torget någon dag och be honom att få liv i det lilla arbandsuret.

Sedan vandrade vi hem i solsken och hade solen i ögonen, och allt gammalt grol bakom oss tråts allt.

När jag kom hem gjorde jag en en dans cd vi ska ha i kväll, bakade en jorgubbs paj. Så nu smakar luften i hela huset som jorgubs paj. Så ljuvligt!

Sedan sover jag drömmlöst
dricker te och ska nu börja fixa och dona innan jag ger mig av till frida.

I kväll ska jag på en tre bubbel 18 års fest långt ut i ingenstans. Tror det kommer bli jätte kul, man ska vara utklädd till något på bokstaven R och jag älskar att klä ut mig.
Jag ska vara Rymndforskare och dansa mig galen.

Ska i morgon försöka lägga upp bilder på outfiten och mina fynd.

Inga kommentarer: