fredag 8 februari 2008

Fredag.


När jag tänker på hur dessa dagar passerar
Hur mycket som har hänt på så kort tid
Kan jag bli helt snurrig
Jag kan be dem att skruva ner farten
Samtidigt gillar jag när det snurrar så där fort
För vad är dessa meningslösa dagar att minnas?
men i slut ändan är det de som ger helheten.
I dag är det fredag
Mina ögonlock är trötta men när jag tänker på det så är det värt det
Även om jag lider av sömnbrist
Men ändå har svårt att komma till ro
fast jag är konstant trött
Borde plugga italienska
Men i detra sinnes tillståndet känns det bra oömljligt.
Vi
en
dag
i
taget
fram
till
maj

I dag har jag filosoferat med sofie, om livet, och om kärlek.
Det finns så många
om
men
och
varför
Ibland förstår jag inte hur det är möjligt att det kan gå ihop
Vi gick förbi fina hus
Jag gillar verkligen hus
Sedan fikade vi och gick till stan i ös reng känndes det som
Typist när man väl har börjat gå börjar det renga
sedan såg vi mustach mannen och hans flickvän
suck

Så var det fredag
Efter att försvoit mig
haft teater
fikat och filosiferat med sofie
vilat
plocka undan på mitt rum
så ska jag träffa hanna
vi ska mysa på morfars kankse?

Inga kommentarer: