onsdag 27 februari 2008

Jag borde skrika: Fånga mig. Men det gör jag inte.

Jag är så oförklaligt trött. Oförklarigt trött.
Jag orkar inget alls, försökt plugga men det går knappt
Ont i huvudet, i halsen.
Och denna tröttheten.
Listor över vad som ska göras och tanken slog mig att det kanske är så jag lever
Ny planerar vi in växjö, rocken roll, och bra dans musik.
Dagar då vi ser bra filmer och dricker te, jag ser fram emot vårens picknickar och är på jakt efter den perfekta picknick korgen, Några tips var man hittar en sådan som inte är allt för dyr?

Det blåser så mycket att det känns som att jag ska blåsa bort
och vid närmre efter tanke vore det inte så dumt?
Hälst vill jag blåsa i väg till något spännande lagom varmt land.
Eller ett kristall kallt land.

Känns som jag har tappat takten.
Förlorat rytmen och nu mera bara nynnar på en melodi
Jag vill att han ska ringa
säga att han tänkte i samma bana som jag
men det är ju sådant som aldrig händer

Min mobil var urladdad
Och jag förstår kännslan
För i kväll känner jag mig lika dan.

Inga kommentarer: