fredag 1 februari 2008

Fredag.

Fredag.
Vinden blåser rakt igenom mig
Jag fryser tänker på något varmt land
Tänker att det är inte konstigt att vi svenskar anses som oscociala
För om någon hade försökt prata med mig i morgon kylan
Tror inte jag att jag skulle vara så himmla glad och social
Känns som alla enargi går in i kroppen för att man ska hålla varmen

Annars har det varit en bra fredag med teater och sedan en foto lektion som jag gjorde kort. Gick efter genomgången och vår lärare hade tidsrekord på en genom gång på ändas 20 min.
Kom på mig själv att tappa konsentrationen.
Där mina tankar brukar hamna tillsslut på omlopps banor runt två stjärnor. RIng tussen olika planeter och jag tänker på vad de har sagt, jag tycker på tid och hur vart mer exat det gick snett.
Tänker att det snart gått en månad sedan k var här, och månad sedan jag träffade E och hur avlägset det känns.
Och att C fick rätt, och allt runt om krig. och om festivalser, musik, låttexter vardags problem.
Innan jag kommer tillbacka till källa våningen och kommer på mig själv att jag inte alls vet vad han pratar om.

Sedan åkte jag impulift hem till frida och drack te och fikade. Snackade skit och hade super trevligt.
Innan hon och jag efter om och men kom in till stan.
Där var dags för pressent jakt ochköpa lite till out fiten.
Och sedan kolla på möjlighet för att faktist resa till något vackert främmande land
det ser svårt men inte omöjligt ut.

"Begrav mig med penna och med block så även om jag är död, letar orden sig upp" - Navid

Inga kommentarer: