måndag 25 februari 2008

En helt ovanlig Måndag.

Mitt morgon humör svek mig i dag
Kankse vaknade jag på fel sida
För innan 08:00 känndes världen sne och emot mig
Det blev bättre efter jag hade missat bussen och övningkört till skolan
Träffat mina vänner och få se blå himmel

Sedan rullar det vidare och i dag blandade vi ut vardagen
Med semmester historier, äcklig skol mat, historia och små äventyr vi vill planera in
så dansade vi fram och spelade gammla toner på musiken
Sedan hade jag en inställd engelska
och gick in i min skåpskårridår
där jag virrade mort mig totalt i tiden, och mina busstabeller som jag trodde fanns i huvudet men som svek mig.
var helt lost
då en söt gentleman i kårridåren erbjöd mig sin busstabell som jag tacksamt tog emot. Innan jag kom rätt i tiden.

I dag var dagen då allt de grå sprack och vi såg himmlen i gen
I dag var dagen då det blev lättare att andas, det gjorde inte så mycket att luften blåste rakt igenom mig för i dag händer något storslaget.
Som ny års löfte hade jag att hitta ett namn på en pojke som får mitt hjärta att fladdra när jag har sett honom på stan. Barnsligt kankse, det är svårt nyårslöfte jag har tänkt flera gånger att jag inte skulle klara det. Men vi var ju två i det här för sofie har samma löfte som jag.
Vi har suckat hopplöshet.
Men i dag låssnade allt.
Jag står och bläddrar i en katalåg om halmstads högskoleutbilningar. Läser om ditten och datten och undrar vem som vill läsa polska på högskolan? Eller ekonmi? osv.
Helt plötsligt uppenbarar sig en bild som får oss att tappa hakan.
Är det inte? Är det möjlighet. Jo det är det.
Och där hadde vi hittat det namn vi sökte på kanske en av halmstads sötaste pojkar. Sådant händer bara inte.
Men det gjorde det.
Och det har förgyllt denna dagen, med en vacker guldtråd.
Livet är knasigt och helt underbart.

I morgon ska jag ha italienska prov
Och jag har aldrig kunnat så här lite innan ett prov känns det som
Jag behöver mirakel.

Inga kommentarer: