söndag 3 februari 2008

Lördagens loppis fynd och äventyr.


Lördagen var som sagt lyckad.
Detta är loppis fynden.


Solglasögon med håkanlook 10 kr



En vacker porslin ask att sammla drömmar i. kostade 35 kr, men jag fick den för 20 kr




"skriver till dig ifrån en musikers louge, som mest liknar ett cyckel garage på mitt kavaj uppslag sitter din broge på bordet ligger kvällens gage" - HH
Det vackra fartyget, 20 kr fick det för ca 17 tror jag

Sedan blev det kväll och vi åkte hem till frida för att njuta av god mat och dryck. Och ladde upp inför Hanna, Jakob och Emelys 18 års fest. Maskerad där man skulle vara utklädd till något osm började på bokstaven R. Vi dansade även till bra musik och försökte få in några bugg steg. Annars hoppade vi runt var lyckliga.
Detta var kvällen outfit.




För er som inte kan se vad vi föreställer så är Bild 1 Jag som rymdforskare, med planeterna runt mig. Bild 2 Sofie är risplockaren/risodlaren Ching och Bild 3 Är Frida som en rabsbagge.

Vi satte oss glada och laddade på buss 10, sedan visade sig att buss 10 ändas varannan gång kommer fram till gullbrantstorp. Detta resulterade i att vi gick gå 3 Km i kålsvart mörker under en vacker stjärnhimmel. Vi såg knappt vart vi satte fötterna. För mig som är mörkrädd var detta verkligen en upplevelse jag inte kommer att glömma. Efter att vi virrat runt så kom vi till festen. The party alla har pratat omi så där tre veckor.
Där alla var glada eller ialla fall runda under fötterna. Där var det botten upp och donka dunk musik. Jag dansade mig galen och det var kul.
Men hur skulle dem förstå, de vet inget ting om oss.
Sedan träffade jag trevliga människor vilket var trevligt. Det fanns en glöd i hjärtat och jag var förbannad för att jag glömde mig cd hemma. Mitt i allt så föll det vackra snö flingor över staden. Festen som enligt mig aldrig nådde sin topp tog slut innan den riktigt hade tagit fart. Och klockan tre var jag hemma i min säng igen. Fylld av funderingar och tankar.

Tack.

"Där elden flagnar men fortfarande glöder." LW

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni var så jäävla underbara lovisa!! :D