torsdag 6 november 2008

Torsdag.

Och jag har inte pluggat i dag.
men det bästa av allt är att det inge gör något.
För allt plugg har blivit uppskjutet vilket ger ett lungare tempo och helt okej att skita i det dagar som denna.

Efter skolan gick jag och taxen Micke en 40 minuters långpromenad, jag lyssnade på mark levendoos bok "sucka mitt hjärta men brist dock ej" vi såg på alla hus, (min favorit sysla) människona i husen, hur de har inrett och vad de gjorde. Fast micke brydde sig mer om att kissa på varje sten än bry sig om familjen hade köpt hälften ifrån IKEA.
Men jag tycker om honom ändå, speciellt när jag är undvakt och får ha honom lite då och då.

Sedan har jag varit iväg på något som heter "en käll för boken" en oerhört trevlig kväll, men trevligt sällsap, med mumsig macka och lite vin i paousen, massa intressanta historier/förfatare osv, En mycket lyckad käll helt engkelt.

Nu är jag hemma, rummet ser ut som kaous.
Så jag ska plocka undan lite innan jag följer mina trötta ögonlock och somnar.
Har förövrigt världens sötaste tax vid fötterna, han ser så fin ut med sina svarta ögon (jag är hundvakt i två dagar)

Inga kommentarer: