måndag 17 november 2008

Bingo Rimér,




Om någon skulle fråga mig om vad jag tycker om Bingo Rimér innan skulle jag ha svarat något i stil med att jag tycker att han verkade dum i huvdet, har helt sjuk kvinno syn, bidrar till ett sammhälls idal som jag inte vill stödja.

Jag har alltid haft en store bror som har haft Bingo Rimér som förbild, vilket kan vara super jobbigt. På den tiden då jag verkligen ogillade honom.
När min bror skrikek att jag är en sur feminist och att det berode på att jag hade tagit efter mammas åsikter.
sa ja tillbacka att jag är apslut inte feminist. Men att jag inte kan se skönhet i deras smala, regigerade bilderna, och att det var min egen åsikt.

Så visst hadde jag en sne bild om Bingo Rimér, jag verkligen föraktade honom.
jag såg bara honom som en ful kille som gjorde pengar på stackars tjejer med låg självkännsla och för mycket silikon ihuvudet och brösten.

Men, så en dag såg jag en interjuv på tv.
Och så satt jag där framför tv och bara gapade.
Herregud! Så duktig han var!

Nu mera en Bingo Rimér en av mina förebilder. Inte för att jag vill stödja den industi som han tycker om. Utan för att han kan sitt jobb så himmla bra. Att han kan prata om saker som jag tror honom, fast jag vet att vi inte delar samma åsikter. Att han verkar vara så kunnig. att han har hittat sin grej, att han kan hantera att många ogillar honom och att många dyrkar honom.
På så vis är han på många sett så som jag vill vara.

han var nyss med i det har pogramet på tv 2, vilket han gjorde skit snyggt, på sitt sätt.


Och om jag ska prata om min verkliga personliga åsikt som detta samhälle kan jag prata i timmar.
Men om han kan jag inte säga mer än att han är barn av sin tid precis som jag fast på ett annat vis.

Han är cool på sitt sätt.
Vad lär vi oss av detta?

Jo att aldrig dömma människor, efter jobb, utseednde eller löpsedlar.
Oavsett vad vår personliga åsikt är.

Inga kommentarer: