tisdag 18 november 2008

En överjävlig dag.

Jag skulle aldrig har gått upp ur sängen i morse
Det skulle varit bättre så.
I dag har all ondska varit emot mig, men i stället för att ni ska få höra min klagosång så ska ni få höra det fina som har hänt i dag.
Det väger inte upp det överjävliga men det gör att jag verkligen överlever skiten.


1.
När jag kom hem ifrån skolan och var blöt, lessen, arg, frusstrerad och trött. Så kramade hon om mig och så hade sofie bakat jätte goda skones, kokat te, tändt ljus, dukat upp versta fickan. Som får en att bli värm i hjärtat.
Efter det så känns allt lite lättare tråts allt.
Och det är sådant som man har vänner för. Tack så jätte mycket!

2.
Mitt hår har fått tillbacka sin bästa glans.
Min Frisör Linnus fixade mitt hår och fönade det så där varsamt och norgrant som jag aldrig själv skulle orka. Så fick han mig att skratta lite och när man är lite snygg i håret känns livet faktist lättare.
Även om jag i frisörstolen kände mig trött, belk och glommig.

The natrual look antar jag. ;)

Och föresten, hela livet i dag är lite som denna låten.

Om man nu ska vända detta till något bra, så kan min värsta dag i veckan nämligen onsdagen i morgon inte bli annat än bättre än denna.
Jag tror att jag igenomsnitt har 2 riktiga skit dagar på ett år. Och när man tänker efter är det inte så mycket.

Inga kommentarer: