lördag 15 november 2008

Går nattbussen hela vägen hem?

Han sa att det går fler bussar
Egentligen hade jag bara dåliga ursäkter till mitt försvar
En slags söndrig fasad
En vilja som inte räcker fram i natten
Det blåser utanför mitt fönster.
När orden stutsar inom en, i ett eko som träffar en flera gånger om.
Impulsiviteten blir en dröm att försöka fånga
Något att bevara mellan kupade händer

Det handlar om ett suddigt minne
tro, hopp och ensamhet
En önskan om att brya sig loss i från sig själv
Bryta sig loss i från varaden
Dela en kopp te och alla mina hemmligheter
över ett slitet trä bord
Ett uselt försök

du som referens när det känns
så som
jag vill
Men om du känner
till
så känner du
allt för väl

.

Det kommer fler bussar.
Det finns flera olika chanser
Frågan är om du tar den?

Inga kommentarer: