måndag 24 november 2008

Det kan vara svårt att bli riktigt nöjd, det är så lätt att fantiera.

I dag faller snön vackert över scandinavium
Men över Halmstad blir det bara små små flingor som blåser bort i vindens suck.
På textilen börjar jag sy en klänning i rött tyg med prickar på, jätte fint. Det ska bli en picknick klänning jag ska ha i maj, där körsbergs träden blommar.
För jag tror att det är ungefär då klänningen kommer bli klar, jag förstår mig inte på det här med mönster. Tussen olika delar som ser helt knagisa ut och saknar logik och så syr man i hop de på knasiga vis och så blir det en klänning?
Tja, så går det till, och när jag väl får sätta mig vid sy massinen i stället för att klippa i sidenpapper ska det nog lösa sig.

Jag pluggar hinudism och budism vilket inte är så dumt, bara att jag tappar koncentrationen mest hela tiden.
Jag målar små bilder och intalar mig själv att jag faktist lär mig saker.
Religon är intressant och om allt skiter sig får jag väll sätta mig emot nästa plan emot tahland och bli en munk, inleda bön med "aum, auuum" och raka håret. En ny kärriär helt enkgelt.
Vi får se hur det går på fredag.

Alltid när första snön faller lite så där som den gjorde i dag så tänker jag på lars winnerbäcks, jag hugger i sten. Pianot i den sången är fin, hans röst men som vanligt, texten!

"jag vill ha dig här på riktigt i natt och suga liv i din halspulsålder"
ett av många oslagbara citat i den, plus att den passar i denna års tid.



Dessa bilder är tagna i en hast innan jag kastade mig på cyklen till skolan. Någon gång förra veckan. De var de dagarna då jag minndes att solen åter vände, det känndes som ett mirakel att jag slapp cykla i motvind och regn. Sedan har det bara fortsatt och får gärna göra för min del.

Himmlen brann och det var kallt en sådan dag som man bara nynnar på "what a wonderful world" hela vägen till skolan.
För vi glömmer det lätt, hur fint vi har det.
Och något jag har förstått på senaste tiden är hur tunn gränsen är mellan liv och död. Alldes för tunn har jag fått med fara.

Nej, lite hinuism läsning. tack o lov är inläsaren helt okej att lyssna på.



Inga kommentarer: