söndag 9 november 2008

Helgen.

Tiden har sprungit i väg igen.

Fredag:

Fredag var en härligt fin dag, jag och Frida firade att vi inte hade något kulturhistoria. Vi hann att gå en jätte lång promenad med Micke och prata om livet.
Om hur grått det är i sverige,(halland, halmstad) och att det faktist inte finns så mycket fint med det.
När vi kom in åt vi en lååång fika, med varm choklad, goda frallor och vispgrädde. Sådant behövs när allt är grå, grått, gråast.

Sedan gick vi på bio.
Jag går så sällan på bio, det är för det bara brukar gå halv bra filmer, jag är snål och att bio är ganska dyrt. Men nu satt vi där i bio salongen.
Och jag ÅH ade mest hela tiden.
Det var en så ÅH film med bra foto och så där så man sitter och små skrattar hela tiden.
Självklart pratar jag om Patrik 1 ,5

Lördag.

Vi började morgonen med att spinna i 60 min och det kan tyckas som idoti att börja en lördags morgon så.
Men inte så farligt, kroppen blir som en spaggetti hela dagen och man känner sig verkligen avslappnad.
Nu var det dags för kulturhistoria plugg, och fast vi försökte vara efektiva är frågorna över våran nivå och det tog tre timmar! för att göra 8 frågor. Hjälp
Efter detta var även huvudet som en stor spaggeti.
Så vi bästemmde oss att baka muffins, jätte muffins.
och vad fina de blev, såg precis ut som de kom i från ett fint café

På kvällen träffade jag Milla, vi hängde i min tv soffa och såg på tv pogram.
Innan dess lagade vi mat, som blev äcklig. (skyller allt på pappa)

Söndag.

Jag börjar morgonen med att storstäda i köket och duka inför den fars dag middad som äger rum här ikväll.
Efter det så städade jag mitt rum i långsamt tempo.
Nu ska jag äta lite och klä på mig.
Sedan ska jag och Frida simma på Natulus. Härligt.

Sedan ska jag så klart plugga lite.


Och fröken karlsson ska komma hem i från andra sidan atlanten i dag.
Spännande.

Sammanfattning.
En helg med mycket skratt, mys, och plugg.

Inga kommentarer: