lördag 22 november 2008

Amnestylördag.

Luften biter tag i kinder och vi känner att vi lever.
Solen bländar oss, vi går och ser på husen, ta inte av dina vantar.
Jag använder mina vinter skor första gången i år och frosten håller löven i ett stenhårt grepp emot marken.
Det är lördag och det är amnesy och jag köper.

- En stikad koffta som jag liksom letat efter utan att förstå att det var nog den jag letade efter. En koffta som ska hjälpa mig att hålla varmen i december.
- Hallelulija! Jag hittar en dala häst för endas 5 kr som jag kan hänga i ett halsband, hurra!
- jag köper en mörk grön rosset som jag ska ha i håret, tjusigt.

Bilder.


Min vinterkoffta.



Sofie i motljus.



Sofie köpte bland annat en bok.
Kankse ändast för den här hälsningen på första stiden av boken.
Sådant gillar vi,



Burkar på amnesty.


Dalahäst.


På gatan där jag bor.

Inga kommentarer: