tisdag 2 december 2008

sjuk.

Det finns studer i livet då man är ensam.
Oavsett vad kan ingen hjälpa dig, ta dig igenom det, eller finnas där.
Vissa saker är man ensam om, och då måste man klara av det.

I natt fick jag feber, jag minns bara hur jag skakade, hur ont lakanet gjorde emot min brännheta hud. Jag minns hur mina käkar spändes och att allt känndes som det snurrade.
Snart började jag drömma konstiga feberdrömmar utan slut, och sedan blev det morgon. Jag vetinte vad jag har gjort i dag, tiden har bara passerat för bi mitt medvetande. Såg två filmer, en där alla dedrog varadndra, och en med fin tanke men aders för amrikansk. sedan har jag sett det som visas, sovit, druckit vatten och gått på tabbleter.
I mellan åt känt mig så svag att jag inte varit säker på att benen skulle hålla om jag orkade resa mig upp.

Man blir aldrig sjuk vid rätt tidpungt och denna gången känndes det lite väl otur.
Men så är livet, lär dig att inte planera, lär dig blir överraskad.

Inga kommentarer: