tisdag 9 december 2008

För vi är alla små stjärnor.

I sp06k är vi alla små stjärnor.
På gott och ont.
Jag är ofta imponerad av en duktig klass, men urless när allt går till en överdrift. Där vi puttar varandra ut och in ur strålkastarljuset.

Och jag är lessen att mitt hjärta inte slår för studentkomiten eller studenttävlingar. Känns som det pririteras långt ner och det får allt att tappa meningen.

I dag pluggade jag och sofie det sista innan jul. Knepade ihop svenskan med lite mellan snack´, skratt och för mycket flum på slutet.
Så blir det när man sitter på en dator stol i två timmar.

Sedan började det krypa i Lovisas ben och en lista gjordes, En attt göra i jul plugg lista. Det blev längre än väntat. Men det bekymmrar mig inte.
Plugga är ok, när det är det lilla och man har mängder av tid. Att jobba undan är alltid bra, även om det aldrig tar slut.
Och i morgon ska jag skriva en göteborg lista och kanske börja på en skidsemmester lista.

Listor is the shit!

Inga kommentarer: