fredag 12 december 2008

Göteborg, du känner mig allt för väl.

Göteborg vet allt för väl att det bara är en fråga om tid.
Göteborg vet att den har allt som jag önskar mig, bra secundhand, kullerstensgator, puls, vackramänniskor, fina affärer, mysiga cafér, bra dans ställen, en doft av salt och friska vindar.
Göteborg vet allt för väl att det bara är en fråga om tid, och kankse är dagarna inte räknade. Men jag är på väg nu.
Min nya resväska ligger packad på golvet, jämte är fjällräven, bussbiljetter och förväntan är ner packad mellan handuken och kjolen.
Så helgen tillbringas i göteborg i glada vänners sällskap, antagligen alldes för många julstressade göteborgare som bildar onödigt långa köker, men men.
Vi ska äta billig och super god suchi, sova på vanrarhem, köpa lite julklappar till oss själva som muffins halsband och peppermints doft olja, kanske någon julklapp till någon annan med. Om vi hittar, om vi orakar.
Natten dansas bort på stans bästa indie klubb och på söndagen hänger vi på kafé och dricker för mycket te.

Låter fint va?
Inte nog med detta tror jag att solen skiner på oss, att luften är hög, kall och kristallklar.

Inga kommentarer: